Tuesday 26 March 2013

I ♥ Allah

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..^^
Bersyukur kita ke hadrat Ilahi atas nikmat Islam yang kita ada sekarang.




Ya Allah , kau bimbinglah hati ini supaya terus beristiqomah melaksanakan perintahMu .

Wahai hamba Ilahi , kita sebenarnya hanyalah insan yang lemah dan hina . Janganlah kita berasa diri kita ini terlalu berkuasa .. janganlah kita berasa diri terlalu sempurna .. Tetapkanlah pendirianmu sebagai seorang ISLAM ! Tiada yang berkuasa melainkan Allah . Jadikan setiap apa yang kita kerjakan hanyalah kepada pencipta kita , ALLAH :) Betulkah kita dah letakkan cinta kita sepenuhnya kepada Allah ? Cuba koreksi diri kita , betulkah wahai hati ? Ataupun aku hanya berkata2 sahaja ? Ya Allah .. kau campakkanlah rasa cintaku kepadaMu walau hanya sebesar zarah . Betapa susahnya untuk aku merasai manisnya cinta kepadaMu .

Aku ni dah banyak sangat dosa dengan Allah .. Allah maafkan aku ke ? 

Allah itu maha pengampun .. Ingatlah ! Allah sentiasa mengampuni setiap dosa hambaNya melaikan syirik . Walau setinggi gunung pun dosa kita , InsyaAllah kalau kita sedaya upaya taubat dekat Allah ..Allah akan ampunkan dosa kita . Allah tak zalim kawan2 .. Allah sayang sangat dekat hambaNya , walaupun hambaNya selalu lupa dekat Allah . Teringat satu kisah yang ustaz saya pernah cerita ...

Nama contoh^^Siti ..
Siti ni dia bangun pagi dalam pukul 10 , tak solat Subuh .. Allah kata " Tak pe , dia akan ingat dekat Aku Zohor nanti " Dah tiba waktu Zohor , Siti sedang leka dengan komputer ribanya .. Allah kata " Tak pe , kejap lagi dia akan datang sujud kepadaKu" .. hari semakin naik , Asar pun tiba .. Siti sedang lena diulit mimpi .. Allah kata " Takpe , kejap lagi dia akan berzikir menyebut namaKu " .. Siti tidur hingga perginya waktu maghrib , masuk pula waktu isya' .. Langsung dia tidak endah dengan laungan azan yang baru sahaja didengarinya .. Allah kata " Esok mungkin dia akan ingat dekatKu " ..

Lihat.....
Betapa sayangnya Allah dekat kita ...
Selalu kita nampak dekat fb .. Allah bg 24 jam dekat kita . Takkan kita tak boleh luangkan 25 minit untuk kita bertemu Allah . Kenapa dating dengan kekasih boleh , dating dengan Allah tak boleh ? Renung2kanlah wahai hamba Ilahi .
Ya Allah , aku hambaMu yang serba hina .. Kuatkanlah Iman ku ya Allah !


No comments:

Post a Comment